flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Засади використання автоматизованої системи документообігу суду в Сторожинецькому районному суді Чернівецької області з останніми змінами затвердженими Рішенням зборів суддів № 07 Сторожинецького районного суду Чернівецької області 07.06.2018 року

                                                                                   «ЗАТВЕРДЖЕНО»

                                                                            Рішенням зборів суддів № ­­­­­1

Сторожинецького районного суду

                                                               Чернівецької області від 29.01.2016 року

(з останніми змінами затвердженими

Рішенням зборів суддів № 07

Сторожинецького районного суду

Чернівецької області   07.06.2018 року )

 

Засади використання автоматизованої системи документообігу суду в

Сторожинецькому районному суді Чернівецької області

 

1. Загальні положення

   Засади використання автоматизованої системи документообігу суду в Сторожинецькому районному суді Чернівецької області (далі — Засади) за допомогою автоматизованої системи документообігу суду (далі — АСДС) визначають порядок функціонування автоматизованої  системи  в  Сторожинецькому районному суді Чернівецької області, урегулювання яких відповідно до Закону України “Про судоустрій і статус суддів” і Положення про автоматизовану систему документообігу суду (далі – Положення), затвердженим рішенням Ради суддів України 2 квітня  2015  року № 25 , відноситься до повноважень зборів суддів Сторожинецькому районному суді Чернівецької області.

 

2. Реєстрація справ і матеріалів

2.1. Усі справи та матеріали, що підлягають розподілу між суддями, реєструються в день надходження за допомогою АСДС.

 

3. Розподіл справ і матеріалів

3.1. Усі зареєстровані справи та матеріали, які підлягають розгляду суддями, щоденно розподіляються, у разі їх наявності, за допомогою АСДС згідно Розділу 2.3. «Розподіл судових справ між суддями» Положення про автоматизовану систему документообігу суду (далі Положення).

3.2. Справи і матеріали, які мають скорочені терміни розгляду, у разі їх наявності, розподіляються одразу після їх реєстрації згідно підрозділу «Автоматизований розподіл судових справ між суддями» Розділу 2.3. «Розподіл судових справ між суддями» Положення.

3.3. Кожний робочий день о 09.00 посадова особа суду, відповідальна за ведення кадрової роботи або особа, яка виконує його обов'язки, перед початком розподілу будь-яких справ і матеріалів, надає керівнику апарату суду інформацію про відсутніх на робочому місці суддів (довідка, доповідна, витяг з табелю) з вказівкою підстав відсутності (відпустка, відрядження, лікарняний тощо).

3.4. У разі невиходу судді на роботу з поважних причин, які будуть підтверджені документально, суддя самостійно  або через членів своєї сім’ї зобов’язаний до 09:00 дня невиходу на роботу повідомити про це особу суду, відповідальну за ведення кадрової роботи або особу, яка виконує його обов’язки –або голову суду чи керівника апарату суду  .

Невиконання суддею правил, визначених абзацом 2 п. 3.3. Засад позбавляє його права посилатись на те, що справи і матеріали розподілені йому помилково та не є підставою для їх повторного розподілу.

3.5.  Розподіл усіх справ і матеріалів здійснюється виключно особою, відповідальною за автоматичний розподіл справ.

3.6. Будь-який суддя Сторожинецького районного суду  має право бути присутніми під час розподілу справ і матеріалів.

3.7. На виконання пункту 2.3.17. Положення, з метою недопущення порушення строків розгляду справи, можуть бути повторно розподілені за резолюцією голови суду, з урахуванням пунктів 3.1. – 3.7. Засад, судові справи, що залишилися нерозглянутими суддею у разі:

- припинення його повноважень щодо здійснення ним правосуддя,

- звільнення його з посади судді,

- перебування у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку,

- тимчасової непрацездатності головуючого судді, якщо її тривалість становить більше ніж 21календарний день,

- тимчасової непрацездатності головуючого судді, у день відкриття лікарняного, якщо нерозглянутими залишились справи і матеріали, зазначені у п. 3.2. Засад,

- відсторонення судді від посади.

 

 4. Розгляд справ і матеріалів стосовно неповнолітніх чи малолітніх

4.1. Кримінальні провадження або кримінальні справи, де злочини скоєні неповнолітнім чи малолітнім розглядають судді, уповноважені зборами суддів.

 

 5. Слідчі судді

5.1. Слідчі судді, які здійснюють повноваження з судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні в порядку, передбаченому процесуальним законом, обираються строком на 3 роки.

5.2.  Розподіл судових справ із судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні в порядку, передбаченому процесуальним законом,здійснюється серед слідчих суддів .

5.3. У разі перебування судді слідчого у щорічній основній та додатковій  відпустці  клопотання та скарги по одному кримінальному  провадженню які надходять (в період перебування судді у відпустці) та за 14 днів до початку зазначеної відпустки (якщо її тривалість не менше чотирнадцяти календарних днів) не передаються раніше визначеному слідчому судді, а розподіляються між суддями згідно п.2.3. Положення про АДСД затвердженого Рішенням Ради суддів  України  26.11.2010 № 30 (з останніми змінами 15.09.2016 року № 58 ).

 

  6. Визначення народних засідателів

6.1. У випадках, визначених Цивільним процесуальним кодексом України, автоматизованою системою здійснюється автоматичне визначення народних засідателів, які внесені до списку, у кількості двох осіб.

Автоматичне визначення народних засідателів здійснюється в порядку черговості внесення до автоматизованої системи списку народних засідателів, затвердженого відповідною місцевою радою, та з урахуванням кількості днів, проведених в судових засіданнях.

Народний засідатель, який провів в судових засіданнях з початку року 30 та більше днів, не бере участі в автоматичному визначенні народних засідателів до кінця цього календарного року.

6.2. Не підлягають включенню до списку народних засідателів, а у разі потрапляння до нього підлягають увільненню, громадяни відповідно до вимог Закону України "Про судоустрій та статус суддів".

6.3. Результатом визначення народних засідателів є протокол автоматичного визначення народних засідателів, що автоматично створюється автоматизованою системою.

У разі необхідності заміни визначеного автоматизованою системою народного засідателя, здійснюється автоматичне визначення іншого народного засідателя.

6.4. Одночасно з протоколом автоматизованою системою автоматично формується звіт про визначення народних засідателів. Звіт містить такі відомості: дата та час початку визначення народних засідателів; єдиний унікальний номер судової справи; номер провадження (за наявності); категорія судової справи (за наявності); коефіцієнт складності судової справи (за наявності); інформація про список народних засідателів; інформація про визначення народних засідателів:версія автоматизованої системи; час закінчення визначення народних засідателів; тривалість автоматичного визначення народних засідателів.

Доступ для коригування протоколу та звіту щодо визначення народних засідателів автоматично блокується автоматизованою системою.

Доступ суддів до перегляду протоколу та звіту щодо визначення народних засідателів автоматизованої системи не може бути обмежений.

Протокол визначення народних засідателів роздруковується, підписується та додається до матеріалів судової справи.

Звіт про визначення народних засідателів може бути роздрукований для службового використання в суді.

 

7. Особливості розподілу справ у разі виконання суддею інших повноважень, непов’язаних із здійсненням правосуддя.

7.1. Відсоток справ, що підлягає розподілу для розгляду суддею, у разі виконання ним інших повноважень, не пов’язаних із здійсненням правосуддя для голови суду дорівнює – 50 % справ (незалежно від виконання/невиконання ним функцій слідчого судді).

 

8. Засади формування спеціалізації суддів (колегії)

8.1. Автоматичний розподіл  судових  справ  здійснюється  між усіма суддями районного суду.

8.2. Судові  справи  підлягають  автоматичному  розподілу між суддями,  які  мають  на  час  розподілу  справ  повноваження  для здійснення процесуальних дій.

8.3. Вирішення  питання  призначення справи до підготовчого судового засідання у районному суді здійснюється головуючим суддею.

8.4. Колегія суддів чисельністю три судді районного суду з розгляду справ у випадках,  передбачених (п. п. 3.1.6, 3.1.7, 3.1.12, 3.1.14 Положення),  формується  автоматизованою системою документообігу.

8.5. Якщо судова справа підлягає розгляду (перегляду)колегією суддів, при автоматичному розподілі судових справ автоматизованою системою в місцевому суді призначається головуючий суддя. Справа розглядається колегією суддів , до складу якої входить призначений автоматизованою системою головуючий суддя та судді , які призначаються автоматизованою системою.

8.6.   Автоматизованою системою також здійснюється формування колегії суддів у разі :

8.7.  За рішенням зборів суддів проводиться розподіл справ (кожної окремо):

 9. Керівник апарату суду

9.1. Керівник апарату суду щоквартально звітує перед зборами суддів з питань функціонування автоматизованої системи документообігу суду, стану розподілу судових справ з метою дотримання збалансованого навантаження на суддів.

9.2. Керівник апарату суду на вимогу судді надає інформацію щодо стану навантаження на кожного суддю.

9.3 Керівник апарату подає голові суду щомісячно інформацію про надходження справ та матеріалів до суду та стану їх розгляду.

 

10. Відповідальність

10.1. Внесення недостовірних даних в АСДС, допущення інших порушень які могли вплинути або вплинули на розподіл справ і матеріалів між суддями, працівниками суду відповідальними за реєстрацію справ і матеріалів, внесення даних до обліково-статистичних карток, є підставою для притягнення до відповідальності.

 

11. Знеструмлення електромережі суду

11.1 Знеструмлення електромережі суду, вихід з ладу обладнання або комп'ютерних програм чи настання інших обставин, які унеможливлюють функціонування автоматизованої системи та тривають понад один  робочий  день , фіксуються актами, складеними комісією під головуванням керівника апарату (особи, яка виконує його обов’язки), із зазначенням у них дати, часу настання та закінчення дії відповідних обставин, причин виникнення, заходів, вжитих для їх усунення.

Електронні примірники зазначених актів вносяться до автоматизованої системи не пізніше наступного робочого дня, що настає після усунення обставин.

11.2 Автоматизований розподіл судових справ між суддями здійснюється невідкладно після налагодження роботи автоматизованої системи або на наступний робочий день після усунення обставин.

11.3 У разі настання обставин, які унеможливлюють функціонування автоматизованої системи, розподіл судових справ, які за законом мають розглядатися невідкладно з метою недопущення порушення конституційних прав громадян (судові справи, пов’язані з виборчим процесом, судові справи про встановлення або усунення обмежень щодо реалізації права на мирні зібрання, вирішення питання про обрання міри запобіжного заходу у виді взяття під варту, клопотання слідчого, прокурора про забезпечення кримінального провадження, клопотання про проникнення у житло, обшук чи огляд житла тощо) здійснюється шляхом випадкового визначення головуючого (складу суду) по справі.

11.4 Не пізніше наступного робочого дня після усунення обставин, які унеможливлюють

функціонування  автоматизованої  системи,  до  автоматизованої  системи  вноситься передбачена Положенням про автоматизовану систему документообігу суду інформація із зазначенням у хронологічному порядку номера та дати фактичного надходження кореспонденції до суду, а також інформація про її розподіл.