Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
У 18 пілотних судах країни розпочато тестування підсистеми Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи «Електронний суд». Про це повідомляє прес-центр судової влади України.
Відповідно до наказу ДСАУ, з 4 червня 2018 року систему "Електронний суд" запустили у Київському апеляційному адміністративному суді, Апеляційному суді Одеської області, Київському районному суді міста Одеси, Одеському апеляційному господарському суді, господарському суді Одеської області, Вінницькому апеляційному адміністративному суді, Вінницькому окружному адміністративному суді, Донецькому апеляційному адміністративному суді, Голосіївському, Дарницькому, Деснянському, Дніпровському, Оболонському, Печерському, Подільському, Святошинському, Солом’янському, Шевченківському районних судах міста Києва.
Як пояснив заступник Голови Державної судової адміністрації України Сергій Чорнуцький, для початку роботи з сервісом необхідно зайти за веб-адресою «cabinet.court.gov.ua», де користувач має зареєструвати власний електронний кабінет (або «Офіційна електронна адреса» – відповідно до процесуальних кодексів). Реєстрація досить проста, та потребує лише наявності ключа з електронним цифровим підписом. При цьому для реєстрації можуть бути використані ключі, видані будь-яким Акредитованим центром сертифікації ключів.
При реєстрації система автоматично «підтягує» дані про особу з ЕЦП (прізвище, ідентифікаційний код, тощо). Недостатні (чи змінені дані, наприклад, про електронну пошту) необхідно внести чи відкоригувати самостійно. Після цього реєстрація завершена, а користувач одразу потрапляє в сервіс вже доступного на сьогодні «Електронного суду». Надалі, після розробки інших сервісів ЄСІТС, в електронному кабінеті буде доступний перелік всіх таких сервісів та відповідне посилання для можливого їх використання.
Вже зараз можна скористатися можливістю подати заяву до суду. Для цього слід перейти за посиланням «Заява». Система для зручності запропонує наявні шаблони заяв, якими користувач може за бажанням скористатися. Також електронний суд надає можливість долучати в електронному вигляді додатки в електронному вигляді, оплачувати судовий збір. Після перевірки і формування заяви, відповідним натисканням на необхідну кнопку підписуємо і відправляємо заяву до суду.
Надалі, по мірі проходження в суді заяви, на сервіс «Електронного суду» користувача надходитимуть повідомлення про результати авторозподілу, прийняті судом рішення, повістки, інші процесуальні документи.
31 травня 2018 року Державною судовою адміністрацією України прийнято наказ, яким визначено пілотними всі 10 місцевих загальних судів міста Києва. Відповідальні працівники цих судів напередодні пройшли необхідний інструктаж та навчання з питань застосування сервісу «Електронного суду».
Правові підставі та порядок використання відповідної підсистеми на перехідний період (до впровадження ЄСІТС) визначено Положенням про автоматизовану систему документообігу суду, затвердженим в редакції рішення Ради суддів України від 12.04.2018 № 16.
Нагадаємо, що в судовій системі Законом України «Про судоустрій і статус суддів» передбачено побудову Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи. Зокрема, внесеними наприкінці грудня минулого року змінами до процесуальних кодексів та ряду інших законів (в частині судового процесу), визначені рекомендовані для Державної судової адміністрації України терміни впровадження ЄСІТС – з 1 січня 2019 року.